Zwolnij, czyli 4 kroki w kierunku zmiany (zachowaj work-life balans)

Cele szkolenia: 

  • zainspirowanie uczestników do zadbania o swoje pasje, zainteresowania i czas tylko dla siebie
  • stworzenie indywidualnego planu na odnalezienie właściwego miejsca i czasu na realizację odsuwanych pasji i działań, które nie wpisują się w naturalny sposób w naszą codzienność, ale są naszym motorem do życia pełnią życia
  • poszukanie równowagi pomiędzy codziennymi obowiązkami związanymi z życiem zawodowym i prywatnym, a swoimi zainteresowaniami, pasjami, przyjemnościami i wszystkim tym, co daje nam energię do życia

 

Program ramowy:

  • dwa modele życia
  • kim jestem tu i teraz
  • koło równowagi życiowej
  • świadomość potrzeb i uczuć
  • wyznaczanie celów i dążenie do ich osiągnięcia
  • odpowiedzialność za swoje wybory
  • role społeczne i ich znaczenie
  • odzyskiwanie wyboru
  • standardy czy oryginalność
  • opór przed zmianą
  • strategie zmiany
  • ustalanie priorytetów
  • zmiana nawyków
  • motywowanie do zmiany
  • wprowadzanie zmian i utrwalanie nowego

 

Dla kogo:

  • Dla osób, które mają poczucie ciągłego braku czasu
  • Dla zespołów, których członkowie dążą do zachowania balansu pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym
  • Dla menadżerów dbających o zrównoważony rozwój swoich zespołów
  • Dla zespołów i firm budujących kulturę work – life balance

 

Korzyści dla uczestników:

  • Zwiększenie świadomości swoich potrzeb i wpływu na swoje życie
  • Większa otwartość na wprowadzanie zmian i zaufanie do siebie w procesie zachodzących zmian
  • Wzrost kreatywności w zakresie podnoszenia jakości swojego życia i zadowolenia ze swojego życia
  • Empatia dla siebie
  • Umiejętność organizacji czasu
  • Zachęta do szukania różnych strategii na realizowanie swoich marzeń
  • Umiejętność sprawiania sobie małych i dużych przyjemności w życiu
  • Zapobieganie wypaleniu zawodowemu

 

Metody szkoleniowe:

  • Praca warsztatowa
  • Uczenie się przez doświadczanie
  • Praca na autentycznych przykładach uczestników
  • Mini wykład interaktywny (przy wprowadzaniu teorii)
  • Demo przed niektórymi ćwiczeniami
  • Wykorzystanie metod coachingowych
  • Praca uczestników podczas szkolenia: w grupie, w podgrupach (2-5 osobowych), indywidualna
  • Wprowadzanie ćwiczeń rozluźniających, relaksujących i zwiększających uważność itp.
  • Identyfikacja osobistej efektywności szkolenia każdego z uczestników