Budowanie i rozwijanie silnego i skutecznego zespołu
Cel szkolenia:
- budowanie i rozwijanie umiejętności komunikacji konstruktywnej,
- wsparcie w pracy zespołowej,
- wzmocnienie relacji w zespole,
- podniesienie efektywności pracy indywidualnej i współpracy.
Program:
1. Komunikacja konstruktywna w zespole:
- Komunikacja konstruktywna – założenia do stosowania
- Elementy wspierające komunikację
- Oceny i interpretacje a fakty i obserwacje i ich wpływ na efektywność rozmowy
- Bariery w komunikacji
- Techniki rozpoznawania emocji. Emocje jako wskaźnik potrzeb
2. Team building (budowanie zespołu):
- Informacja zwrotna
- Motywowanie do działania
- Empatia (dla siebie i dla innych)
- Budowanie kontaktu – Dwie ścieżki komunikacji
- Uważne słuchanie, doskonalenie umiejętności słuchania innych
3. Skuteczna współpraca zespołowa:
- Zapobieganie konfliktom, rozwiązywanie konfliktów i wychodzenie z trudnych sytuacji
- Wyrażanie niezadowolenia i wyrażanie uznania
- Wzajemne wspieranie się w codziennej pracy
- Przekazywanie trudnych komunikatów pracownikom
- Delegowanie zadań
Dla kogo:
- Dla osób zarządzających zespołami
- Dla zespołów
- Dla trenerów wewnętrznych wspierających zespoły
- Dla każdego, kto chce budować relacje oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu
Korzyści dla uczestników:
- Poznanie narzędzi wspierających współpracę w zespole
- Rozpoznanie własnych predyspozycji i obszarów do doskonalenia we współpracy z innymi
- Możliwość praktycznego poznania komunikacji konstruktywnej
- Podniesienie umiejętności reagowania w trudnych/konfliktowych sytuacjach
- Wzmocnienie chęci do współpracy z innymi
- Zachęcenie do współtworzenia atmosfery sprzyjającej współdziałaniu a nie konkurowaniu
- Dążenie do doskonalenia relacji zawodowych w firmie
- Nastawienie na zapobieganie konfliktom
- Zdobycie umiejętności udzielania informacji zwrotnej
- Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł i metod motywowania pracowników
- Pogłębienie umiejętności budowania autentycznych relacji z innym i atmosfery wspierającej efektywność pracy
- Poprawa jakości pracy i współpracy z innymi
Metody szkoleniowe:
- Praca warsztatowa
- Uczenie się przez doświadczanie
- Praca na autentycznych przykładach uczestników
- Mini wykład interaktywny (przy wprowadzaniu teorii)
- Demo przed niektórymi ćwiczeniami
- Wykorzystanie metod coachingowych
- Praca uczestników podczas szkolenia: w grupie, w podgrupach (2-5 osobowych), indywidualna
Co wyróżnia to szkolenie:
Szkolenie oparte o metodę NonViolent Communication. Pokazuje siłę komunikacji w budowaniu relacji międzyludzkich.