Budowanie i rozwijanie silnego i skutecznego zespołu

Cel szkolenia:

  • budowanie i rozwijanie umiejętności komunikacji konstruktywnej,
  • wsparcie w pracy zespołowej,
  • wzmocnienie relacji w zespole,
  • podniesienie efektywności pracy indywidualnej i współpracy.

 

Program:

1. Komunikacja konstruktywna w zespole:

  • Komunikacja konstruktywna – założenia do stosowania
  • Elementy wspierające komunikację
  • Oceny i interpretacje a fakty i obserwacje i ich wpływ na efektywność rozmowy
  • Bariery w komunikacji
  • Techniki rozpoznawania emocji. Emocje jako wskaźnik potrzeb

2. Team building (budowanie zespołu):

  • Informacja zwrotna
  • Motywowanie do działania
  • Empatia (dla siebie i dla innych)
  • Budowanie kontaktu – Dwie ścieżki komunikacji
  • Uważne słuchanie, doskonalenie umiejętności słuchania innych

3. Skuteczna współpraca zespołowa:

  • Zapobieganie konfliktom, rozwiązywanie konfliktów i wychodzenie z trudnych sytuacji
  • Wyrażanie niezadowolenia i wyrażanie uznania
  • Wzajemne wspieranie się w codziennej pracy
  • Przekazywanie trudnych komunikatów pracownikom
  • Delegowanie zadań

 

Dla kogo:

  • Dla osób zarządzających zespołami
  • Dla zespołów
  • Dla trenerów wewnętrznych wspierających zespoły
  • Dla każdego, kto chce budować relacje oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu

 

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie narzędzi wspierających współpracę w zespole
  • Rozpoznanie własnych predyspozycji i obszarów do doskonalenia we współpracy z innymi
  • Możliwość praktycznego poznania komunikacji konstruktywnej
  • Podniesienie umiejętności reagowania w trudnych/konfliktowych sytuacjach
  • Wzmocnienie chęci do współpracy z innymi
  • Zachęcenie do współtworzenia atmosfery sprzyjającej współdziałaniu a nie konkurowaniu
  • Dążenie do doskonalenia relacji zawodowych w firmie
  • Nastawienie na zapobieganie konfliktom
  • Zdobycie umiejętności udzielania informacji zwrotnej
  • Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł i metod motywowania pracowników
  • Pogłębienie umiejętności budowania autentycznych relacji z innym i atmosfery wspierającej efektywność pracy
  • Poprawa jakości pracy i współpracy z innymi

 

Metody szkoleniowe:

  • Praca warsztatowa
  • Uczenie się przez doświadczanie
  • Praca na autentycznych przykładach uczestników
  • Mini wykład interaktywny (przy wprowadzaniu teorii)
  • Demo przed niektórymi ćwiczeniami
  • Wykorzystanie metod coachingowych
  • Praca uczestników podczas szkolenia: w grupie, w podgrupach (2-5 osobowych), indywidualna

Co wyróżnia to szkolenie:

Szkolenie oparte o metodę NonViolent Communication. Pokazuje siłę komunikacji w budowaniu relacji międzyludzkich.