Od komunikacji do relacji – komunikacja konstruktywna z klientem

Cele szkolenia:

  • Wprowadzenie i rozwijanie umiejętności komunikacji konstruktywnej,
  • wsparcie w pracy z klientem,
  • wzmocnienie relacji z klientami,
  • podniesienie efektywności współpracy z klientami

 

Program:

  1. komunikacja konstruktywna z klientem:
  • Komunikacja konstruktywna – założenia do stosowania
  • Elementy wspierające komunikację
  • Bariery w komunikacji
  1. Strategie zarządzania relacjami z klientem:
  • Trudne rozmowy
  • Obszary relacji z klientami
  • Dziewięć strategii nakierowanych na jakość relacji
  1. Wyzwania w relacjach z klientem:
  • Zapobieganie konfliktom, rozwiązywanie konfliktów i wychodzenie z trudnych sytuacji
  • Wyrażanie niezadowolenia i wyrażanie uznania
  • Odbudowywanie relacji z klientem

 

Dla kogo:

  • Dla osób zarządzających zespołami
  • Dla zespołów obsługujących klientów zewnętrznych
  • Dla trenerów wewnętrznych wspierających zespoły
  • Dla każdego, kto chce budować relacje oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu

 

Korzyści dla uczestników:

  • Możliwość praktycznego poznania komunikacji konstruktywnej
  • Nastawienie na dialog z klientem, dążenie do porozumienia
  • Rozwój umiejętności rozumienia potrzeb swoich i klienta
  • Rozwijanie umiejętności reagowania w trudnych/konfliktowych sytuacjach
  • Wzmocnienie umiejętności świadomego korzystania ze swoich osobistych zasobów na co dzień w sytuacjach zawodowych i prywatnych,
  • Lepsze zrozumienie siebie i swoich reakcji w trudnych sytuacjach,
  • Poznanie metod radzenia sobie ze stresem własnym i osób współpracujących
  • Poznanie narzędzi wspierających współpracę z innymi osobami
  • Zdobycie umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
  • Pogłębienie umiejętności budowania autentycznych relacji z innym i atmosfery wspierającej efektywność pracy
  • Poprawa jakości pracy i współpracy z innymi

 

Metody szkoleniowe:

  • Praca warsztatowa
  • Uczenie się przez doświadczanie
  • Praca na autentycznych przykładach uczestników
  • Mini wykład interaktywny (przy wprowadzaniu teorii)
  • Demo przed niektórymi ćwiczeniami
  • Wykorzystanie metod coachingowych
  • Praca uczestników podczas szkolenia: w grupie, w podgrupach (2-5 osobowych), indywidualna

Co wyróżnia to szkolenie:

Szkolenie oparte o metodę NonViolent Communication. Pokazuje siłę komunikacji w budowaniu relacji międzyludzkich.