Od komunikacji do relacji – komunikacja konstruktywna z klientem
Cele szkolenia:
- Wprowadzenie i rozwijanie umiejętności komunikacji konstruktywnej,
- wsparcie w pracy z klientem,
- wzmocnienie relacji z klientami,
- podniesienie efektywności współpracy z klientami
Program:
- komunikacja konstruktywna z klientem:
- Komunikacja konstruktywna – założenia do stosowania
- Elementy wspierające komunikację
- Bariery w komunikacji
- Strategie zarządzania relacjami z klientem:
- Trudne rozmowy
- Obszary relacji z klientami
- Dziewięć strategii nakierowanych na jakość relacji
- Wyzwania w relacjach z klientem:
- Zapobieganie konfliktom, rozwiązywanie konfliktów i wychodzenie z trudnych sytuacji
- Wyrażanie niezadowolenia i wyrażanie uznania
- Odbudowywanie relacji z klientem
Dla kogo:
- Dla osób zarządzających zespołami
- Dla zespołów obsługujących klientów zewnętrznych
- Dla trenerów wewnętrznych wspierających zespoły
- Dla każdego, kto chce budować relacje oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu
Korzyści dla uczestników:
- Możliwość praktycznego poznania komunikacji konstruktywnej
- Nastawienie na dialog z klientem, dążenie do porozumienia
- Rozwój umiejętności rozumienia potrzeb swoich i klienta
- Rozwijanie umiejętności reagowania w trudnych/konfliktowych sytuacjach
- Wzmocnienie umiejętności świadomego korzystania ze swoich osobistych zasobów na co dzień w sytuacjach zawodowych i prywatnych,
- Lepsze zrozumienie siebie i swoich reakcji w trudnych sytuacjach,
- Poznanie metod radzenia sobie ze stresem własnym i osób współpracujących
- Poznanie narzędzi wspierających współpracę z innymi osobami
- Zdobycie umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
- Pogłębienie umiejętności budowania autentycznych relacji z innym i atmosfery wspierającej efektywność pracy
- Poprawa jakości pracy i współpracy z innymi
Metody szkoleniowe:
- Praca warsztatowa
- Uczenie się przez doświadczanie
- Praca na autentycznych przykładach uczestników
- Mini wykład interaktywny (przy wprowadzaniu teorii)
- Demo przed niektórymi ćwiczeniami
- Wykorzystanie metod coachingowych
- Praca uczestników podczas szkolenia: w grupie, w podgrupach (2-5 osobowych), indywidualna
Co wyróżnia to szkolenie:
Szkolenie oparte o metodę NonViolent Communication. Pokazuje siłę komunikacji w budowaniu relacji międzyludzkich.