Zwolnij, czyli 4 kroki w kierunku zmiany (zachowaj work-life balans)
Cele szkolenia:
- zainspirowanie uczestników do zadbania o swoje pasje, zainteresowania i czas tylko dla siebie
- stworzenie indywidualnego planu na odnalezienie właściwego miejsca i czasu na realizację odsuwanych pasji i działań, które nie wpisują się w naturalny sposób w naszą codzienność, ale są naszym motorem do życia pełnią życia
- poszukanie równowagi pomiędzy codziennymi obowiązkami związanymi z życiem zawodowym i prywatnym, a swoimi zainteresowaniami, pasjami, przyjemnościami i wszystkim tym, co daje nam energię do życia
Program ramowy:
- dwa modele życia
- kim jestem tu i teraz
- koło równowagi życiowej
- świadomość potrzeb i uczuć
- wyznaczanie celów i dążenie do ich osiągnięcia
- odpowiedzialność za swoje wybory
- role społeczne i ich znaczenie
- odzyskiwanie wyboru
- standardy czy oryginalność
- opór przed zmianą
- strategie zmiany
- ustalanie priorytetów
- zmiana nawyków
- motywowanie do zmiany
- wprowadzanie zmian i utrwalanie nowego
Dla kogo:
- Dla osób, które mają poczucie ciągłego braku czasu
- Dla zespołów, których członkowie dążą do zachowania balansu pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym
- Dla menadżerów dbających o zrównoważony rozwój swoich zespołów
- Dla zespołów i firm budujących kulturę work – life balance
Korzyści dla uczestników:
- Zwiększenie świadomości swoich potrzeb i wpływu na swoje życie
- Większa otwartość na wprowadzanie zmian i zaufanie do siebie w procesie zachodzących zmian
- Wzrost kreatywności w zakresie podnoszenia jakości swojego życia i zadowolenia ze swojego życia
- Empatia dla siebie
- Umiejętność organizacji czasu
- Zachęta do szukania różnych strategii na realizowanie swoich marzeń
- Umiejętność sprawiania sobie małych i dużych przyjemności w życiu
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
Metody szkoleniowe:
- Praca warsztatowa
- Uczenie się przez doświadczanie
- Praca na autentycznych przykładach uczestników
- Mini wykład interaktywny (przy wprowadzaniu teorii)
- Demo przed niektórymi ćwiczeniami
- Wykorzystanie metod coachingowych
- Praca uczestników podczas szkolenia: w grupie, w podgrupach (2-5 osobowych), indywidualna
- Wprowadzanie ćwiczeń rozluźniających, relaksujących i zwiększających uważność itp.
- Identyfikacja osobistej efektywności szkolenia każdego z uczestników