Budowanie umiejętności zarządzania emocjami

Cele szkolenia: 

  • Poznanie nowych metod i technik radzenia sobie z trudnymi emocjami własnymi i innych ludzi w środowisku pracy
  • zwiększenie efektywności osobistej
  • zdobycie umiejętności korzystania z poznanych narzędzi na co dzień

 

Program:

1. Kompetencje emocjonalne w zarządzaniu sobą:

  • Samoświadomość:
  • techniki rozpoznawania własnych uczuć
  • ćwiczenie umiejętności brania odpowiedzialności za własne uczucia i emocje
  • Motywacja:
  • jak rozwijać motywację wewnętrzną – wsparcie w sytuacji wewnętrznego konfliktu
  • Kierowanie sobą:
  • jak korzystać z energii trudnych emocji ( agresja, złość, gniew, strach, nieśmiałość) by wspierały w realizacji celów. Transformacja trudnych emocji
  • techniki redukcji stresu: uważność, relaksacja, ćwiczenia oddechowe

2. Umiejętności społeczne: jak skutecznie zarządzać relacjami

  • dwa style komunikacji: język dominacji versus język komunikacji w oparciu o metodę NonViolent Communication i doświadczenie ich wpływu na relację
  • empatia dla innych: słuchanie innych ze zrozumieniem

3. Inteligencja emocjonalna a sukces w organizacji:

  • Wyrażanie i przyjmowanie krytyki
  • Jak mówić „nie” by wytyczyć granice i nie urazić
  • Reagowanie na odmowę lub opór
  • Docenienie i wdzięczność dla siebie i innych.

 

Dla kogo:

  • Dla osób zarządzających zespołami
  • Dla osób bezpośrednio obsługujących klientów zewnętrznych
  • Dla osób, które szukają sposobów na zastąpienie destrukcyjnego stresu akceptacją swoich emocji

 

Korzyści dla uczestników:

  • wzmocnienie umiejętności świadomego korzystania ze swoich osobistych zasobów na co dzień w sytuacjach zawodowych i prywatnych
  • Wzmocnienie przekonania o możliwości wpływu i rozwijania inteligencji emocjonalnej poprzez umiejętność zaspokajania potrzeb swoich i innych osób w oparciu o metodę NVC
  • Lepsze zrozumienie siebie i swoich reakcji w trudnych sytuacjach
  • Poprawa jakości pracy i współpracy z innymi
  • Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
  • Zmiana sposobu myślenia, zmiana podejścia do sytuacji kryzysowych – lepsze radzenie sobie z trudnymi sytuacjami·
  • Zwiększenie świadomości komunikacyjnej poprzez praktykę rozpoznawania i nazywania zarówno własnych uczuć i potrzeb, jak i uczuć i potrzeb rozmówcy
  • Pogłębienie umiejętności budowania autentycznych relacji z innym i atmosfery wspierającej efektywność pracy

 

Metody szkoleniowe:

  • Praca warsztatowa
  • Uczenie się przez doświadczanie
  • Praca na autentycznych przykładach uczestników
  • Mini wykład interaktywny (przy wprowadzaniu teorii)
  • Demo przed niektórymi ćwiczeniami
  • Wykorzystanie metod coachingowych
  • Praca uczestników podczas szkolenia: w grupie, w podgrupach (2-5 osobowych), indywidualna
  • Wprowadzanie ćwiczeń rozluźniających, zwiększających uważność itp. jako alternatywny sposób na redukcję stresu
  • Włączenie do programu ćwiczeń zwiększających uważność

Co wyróżnia to szkolenie:

Szkolenie oparte o metodę NonViolent Communication. Nakierowany na uważność wobec własnych uczuć i potrzeb oraz skoncentrowany na budowaniu relacji z sobą samym i innymi osobami. Pokazuje jak można rozwijać swoją inteligencję emocjonalną i dzięki temu łatwiej odnajdować się w trudnych sytuacjach.