Budowanie umiejętności zarządzania emocjami
Cele szkolenia:
- Poznanie nowych metod i technik radzenia sobie z trudnymi emocjami własnymi i innych ludzi w środowisku pracy
- zwiększenie efektywności osobistej
- zdobycie umiejętności korzystania z poznanych narzędzi na co dzień
Program:
1. Kompetencje emocjonalne w zarządzaniu sobą:
- Samoświadomość:
- techniki rozpoznawania własnych uczuć
- ćwiczenie umiejętności brania odpowiedzialności za własne uczucia i emocje
- Motywacja:
- jak rozwijać motywację wewnętrzną – wsparcie w sytuacji wewnętrznego konfliktu
- Kierowanie sobą:
- jak korzystać z energii trudnych emocji ( agresja, złość, gniew, strach, nieśmiałość) by wspierały w realizacji celów. Transformacja trudnych emocji
- techniki redukcji stresu: uważność, relaksacja, ćwiczenia oddechowe
2. Umiejętności społeczne: jak skutecznie zarządzać relacjami
- dwa style komunikacji: język dominacji versus język komunikacji w oparciu o metodę NonViolent Communication i doświadczenie ich wpływu na relację
- empatia dla innych: słuchanie innych ze zrozumieniem
3. Inteligencja emocjonalna a sukces w organizacji:
- Wyrażanie i przyjmowanie krytyki
- Jak mówić „nie” by wytyczyć granice i nie urazić
- Reagowanie na odmowę lub opór
- Docenienie i wdzięczność dla siebie i innych.
Dla kogo:
- Dla osób zarządzających zespołami
- Dla osób bezpośrednio obsługujących klientów zewnętrznych
- Dla osób, które szukają sposobów na zastąpienie destrukcyjnego stresu akceptacją swoich emocji
Korzyści dla uczestników:
- wzmocnienie umiejętności świadomego korzystania ze swoich osobistych zasobów na co dzień w sytuacjach zawodowych i prywatnych
- Wzmocnienie przekonania o możliwości wpływu i rozwijania inteligencji emocjonalnej poprzez umiejętność zaspokajania potrzeb swoich i innych osób w oparciu o metodę NVC
- Lepsze zrozumienie siebie i swoich reakcji w trudnych sytuacjach
- Poprawa jakości pracy i współpracy z innymi
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Zmiana sposobu myślenia, zmiana podejścia do sytuacji kryzysowych – lepsze radzenie sobie z trudnymi sytuacjami·
- Zwiększenie świadomości komunikacyjnej poprzez praktykę rozpoznawania i nazywania zarówno własnych uczuć i potrzeb, jak i uczuć i potrzeb rozmówcy
- Pogłębienie umiejętności budowania autentycznych relacji z innym i atmosfery wspierającej efektywność pracy
Metody szkoleniowe:
- Praca warsztatowa
- Uczenie się przez doświadczanie
- Praca na autentycznych przykładach uczestników
- Mini wykład interaktywny (przy wprowadzaniu teorii)
- Demo przed niektórymi ćwiczeniami
- Wykorzystanie metod coachingowych
- Praca uczestników podczas szkolenia: w grupie, w podgrupach (2-5 osobowych), indywidualna
- Wprowadzanie ćwiczeń rozluźniających, zwiększających uważność itp. jako alternatywny sposób na redukcję stresu
- Włączenie do programu ćwiczeń zwiększających uważność
Co wyróżnia to szkolenie:
Szkolenie oparte o metodę NonViolent Communication. Nakierowany na uważność wobec własnych uczuć i potrzeb oraz skoncentrowany na budowaniu relacji z sobą samym i innymi osobami. Pokazuje jak można rozwijać swoją inteligencję emocjonalną i dzięki temu łatwiej odnajdować się w trudnych sytuacjach.